Kurser och föredrag

PåfågelEn stor del av vår huvudverksamhet består av kurser och föredrag i – bland annat – ämnena säljteknik, service, ledarskap och kundrelationer. Dessa kurser vänder sig primärt till säljare av tjänster och kanske framförallt till resesäljare, även om andra branscher (exempelvis banker, dykcentra, biluthyrningsföretag och begravningsbyråer) även haft stor nytta av dem. Till våra kunder hör bland annat: Ticket Travel Group, Fritidsresor, TRAC, ETT, YrkesAkademin, WorldWide, Lernia, SEMBO, Airways, Mr Jet, Resevaruhuset, Holiday Autos, Resfeber Sverige, Föreningssparbanken, Royal Tours, Reisefeber.no...

 

Vår mest efterfrågade kurs heter Resesäljare eller resebyråtjänsteman? Där lägger vi, till skillnad mot många andra säljkurser på marknaden, fokus på att alla människor är individer och också skall behandlas därefter. Vi försöker inte stöpa alla säljare i samma form utan understryker vikten av att vara sig själv och att behandla kunden på samma vis som man själv skulle vilja bli behandlad som kund. Vi tar med andra ord avstånd från den klassiska telemarketings hurtighet.

 

Läs mer om Resesäljare eller resebyråtjänsteman här.

 

Synpunkter från kursdeltagare

"Många roliga inslag exempelvis bandinspelningar. Thomas von Seth är väldigt lätt att lyssna på, varierande. Intressant och lärorikt".

Linda, TRAC-Falun

"Jag tycker att Thomas är en otroligt bra berättare, utformade bra så att man förstår. Tog upp saker som man i vanliga fall inte tänker på som är oerhört viktigt för att lyckas! Helt klart den bästa kurs som jag varit på".

Maria, Ticket

"Proffsigt. Kanonbra. Har tagit till mig väldigt mycket bra tips. Jag inser verkligen möjligheterna. Bra upplägg".

Lena, WorldWide

"– Att man får sig en tankeställare om vad man har för beteende som säljare. – Att man nu ser kunden ur ett annat perspektiv".

Maud, Ticket

"Det var under kursen man egentligen fattade vad det är man ska jobba med. Det bästa under utbildningen! Bra ledare!"

Jenny, TRAC-Mora

"Att man verkligen tänkte till och fick lära sig sånt som egentligen är självklart. En kanonbra kurs som jag tror att många fler skulle behöva gå på".

Anna, Ticket

"Mycket stimulerande. Gav självförtroende".

Susanne, TRAC-Falun

"Det bästa med kursen var engagemanget hos kursledaren. Det smittade av sig".

Malin, Fritidsresor

"Allt var bra. Man får verkligen en kick av denna kursen. Nyttigt var att höra säljsamtalen (mycket roligt)".

Anna, Trivselresor

"Mycket intressant att höra alla säljsamtalen. Man får sig verkligen en tankeställare. Bra med dialog istället för monolog. Roligt och intressant upplägg, med bra exempel på hur man skall och inte skall uppföra sig".

Mattias, OH-Center

"Att man kunde relatera mycket av det man pratade om till sitt dagliga arbete. Fick höra på praktiska exempel, fick se hur det kan vara i verkligheten. Många intressanta tips att tänka på".

Pär, WorldWide

"Proffsigt. Kanonbra. Har tagit till mig väldigt mycket bra tips. Jag inser verkligen möjligheterna. Bra upplägg".

Jenny, TRAC-Örebro